with stars in my eyes

mörker är vackert. jag tycker om det, jag älskar det faktiskt. att tända en tändsticka i mörkret kan vara det vackraste som finns. att sedan ta steget och tända ett ljus och låta det brinna kan vara någonting så vackert som ord inte kan beskriva. mm, visst, tänker du kanske, men saken är den att jag faktiskt inte en enda gång kommit hem utan att ha tänt ett ljus. nej, minst elva om jag skall vara exakt. elva ljus, i olika former, något med en svag doft. jag satt i mörkret när jag skrev detta. jag kunde inte sova. låg och drömde mig bort till någon, önskade att den där någon var här, låg bredvid mig, höll min hand. på så vis kan säkert många känna att de har lättare för att somna, men det har inte jag. tvärtom. när jag längtar efter någonting på ett särskilt vis kan jag inte släppa tanken och somna. när jag skrev detta sjöng enya i bakgrunden. ett lugnande medel som jag ofta borde lyssna på. en harmonisk kombination tillsammans med ljusen, med mig. vet ni att den senaste tiden har jag vaknat upp på morgonen med ett leende på läpparna, någonting jag knappt minns senast jag gjorde, inte på riktigt. innerligt. igår läste jag ur the secret, nej, i lördags. ett helt fantastiskt slut som fick mig att rysa. jag är medveten om att den där boken kan ha verkat hjärntvätta mig, men jag lovar, ger man den en chans kan man inte göra annat än att förstå. den hjärntvättar inte, den ger dig medvetenhet. medvetenhet om sådant man innerst inne i sig själv redan vet om, men aldrig kanske riktigt reflekterat över, tänkt på. för hur själviskt det än kan verka är det trots allt du som är den viktigaste i ditt liv. det är du som skapar ditt liv. det är du. jag låg uppe länge den natten jag skrev det här. många anser det vara töntigt att blogga. personligen tycker jag det är ett sätt att visa att man vågar vara, att man vågar dela med sig. att man står för det man gör. med detta menar jag självklart inte att man inte vågar vara sig själv om man inte bloggar. jag menar bara att har man någonting man vill dela med sig av, varför bli dömd av andra för det?


nej, det blev under ett särskilt klockslag under den här natten dags att lägga sig ned, stänga ögon & bestämma sej för att sova. det är en dag i morgon också, en dag att vakna upp till, med tacksamhet. med en längtan, med ett hopp om att få en glimt av dig, att få möta din blick, att få kyssa dina läppar. det var mycket som kretsade kring den där någon den natten.


det gör det nu med


sometimes your words make me happy.. or angry.. or sad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91