dags att börja träna




för jag har bestämt mej nu. jag ska springa höga kusten marathon nästa år*. det här är verkligen någonting jag tänkt mycket på det senaste & jag har funderat fram & tillbaka huruvida jag verkligen vill göra det eller om det är av någon annan anledning skulle göra det. men jag har kommit fram till att jag verkligen vill. jag vill göra det för mej & för ingen annan. att springa ett marathon är en dröm för mej. & den tänker jag nu uppfylla.

nu är det viktigt me träningen. jag tänker träna som fasen inför detta & i maj är det dags att springa göteborgsvarvet, nästan som en uppvärmning inför marathon som äger rum i början av augusti. från & med januari är det fokus på löpning & ingenting annat. jag skall satsa på att köra fem löppass a fem kilometer de första veckorna för att sedan bygga på me ett par kilometer på ett par av löppassen varje vecka. styrketräning kommer jag att köra ett par gången i veckan & då skall jag satsa på att köra det i samband me kondition, exempelvis cirkel/intervall träning & möjligen något bodypump-pass. spinningen är också någonting jag kommer köra en hel del.

trots att mitt tidsmässiga resultat inte kommer spela någon roll för mej så länge jag kommer i mål vill jag göra allt för att göra mitt första marathon till ett så behagligt lopp som möjligt. jag kommer vara sjukt noggrann me min träning & oerhört noga me maten. jag tänker även dra ner på alkoholkonsumtionen eftersom den bryter ner kroppen på flera olika sätt. åååh, jag är såå laddad & nu vill jag verkligen bara bli helt frisk så jag kan börja tränaaa!!

vad tror ni, tror ni att jag klarar det?
kanske vill någon utmana & hänga på?

http://www.hkmarathon.nu/


* jag måste vara hundra procent säker att det inte krockar me christian & lindas bröllop +  att det inte kostar för mycket [me boende & så] me tanke på annas & min eventuella resa.. annars är det redan bestämt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91