utsidan speglar det vackra på insidan, eller tvärtom!?

det sitter en lista på insidan av mitt badrumsskåp där det står jag är bra på.. & vad jag är bra på då. jag minns när jag skrev den där listan för nästan ett år sen & visste att jag skrev det för att det var min uppgift och egentligen visste jag kanske inte riktigt om det var jag som verkligen tyckte det eller om det bara var sånt folk sagt åt mej. jag minns att det kändes pinsamt & absurt att stå & berömma mej själv genom att berätta för mej alla de där sakerna. idag kan jag läsa den där listan utan & innan utan att skämmas eller rodna. den enda gången jag fortfarande rodnar är när jag ställer mej framför spegeln & ser djupt in i mina ögon & ler. det är fint. att kunna le mot sej själv & verkligen göra det innerligt. igår stod jag framför spegeln & tänkte på vilka fina ögon jag har. det var ingenting jag tidigare reflekterat över. jag ser lyckan lysa igenom & det är sååå vackert & i love it.

igår började jag me en ny grej. övning kan man kalla det. jag sätter upp små lappar i skåpet så fort jag kommer på någonting fint om mej själv eller hör någonting som betyder mycket för mej, exempel på det kan vara ordspråk eller komplimanger folk ger mej, men också egna tankar såklart.

kom ihåg att det är lika viktigt att träna det mentala som det fysiska. säg åt dej själv att det kommande året skippa det fysiska kring beach 2oo9 & allt vad det heter & istället fokusera på den mentala biten. det har jag gjort det här året & se bra det gått. jag njuter av mitt liv på ett sätt jag aldrig tidigare gjort.

urdrag
jag är stolt över mej själv & de som i min närhet hjälpt mej. jag är bra på att se det ljusa i mörkret. jag är bra på att göra saker när jag väl börjat. jag är bra på att ta hand om mej själv nu, jag är bra på att lyssna på mitt inre. jag är bra på att göra det mysigt i min lägenhet & jag är bra på att städa. jag är bra på språk. jag är bra på att träna.

från igår
dagens: spinningpasset. fokus. jag släppte alla tankar kring verkligheten & levde mej in i värld bara jag visste om. fokus på det som hände här och nu. mycket bra pass, grymt jobbat av mej. jag rös i mitten av passet. & log.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91