avslag - det finns ingen kärlek kvar

 jag är hos dej igen höll i en vecka. Knappt. Den där sången tär in i mitt hjärta och jag tänker på hur fint det kunde blivit. Men nu skall jag sluta fokusera på hur vi kunde blivit och hur jag kommer att bli. Hur jag kommer att förändras. Hur jag kommer bli mej själv. På att jag skall sjunga, jag är hos mej igen.


 Det som hände i eftermiddag har förändrat mitt liv. totalt. Jag har insett att någonting måste göras, och det måste göras fort. Jag vet inte vad som har hänt, var det hände, när, men någon håller på att ta kontrollen över mej. att han inte vill vara tillsammans med den som gör det är förståeligt, för det vill inte jag heller. Jag vill vara med mej själv.


Han beskrev allt så vackert när han sa att det är bättre att vara två om ett problem och om att lösa det. Han beskrev allt så fint när han talade om hur vi kunde bli, men det han aldrig ville tala om var hur vi hade det, i nuläget. Nej, tabu. Han lyssnade nog aldrig till de ord jag sa, för så många gånger jag berättat, berättat allt, borde han ha förstått att där fanns en chans att någonting som detta kunde hända. Men när där inte finns tillräckligt med kärlek finns heller inte ett öra som lyssnar. Någon dag, när jag själv förstår, kanske jag finner någon som vill förstå och någon som älskar mej för den jag är, och inte bara för den jag skulle kunna vara. Jag längtar till den dagen.


Ikväll kommer Christian och Linda hit. Jag är oerhört tacksam att de finns här. Vi ska äta räkor och dricka vin. Jag tänker inte gråta mer, inte en droppe skall rinna. Inte just nu. inte idag. Detta är på ett sätt en glädjes dag, då jag insett att vi inte hade vad som krävdes för oss, men främst för jag insett att jag måste börja ta mej själv på mycket större allvar ä jag tidigare gjort. Det här är som att ha en sjukdom utan att behandla den. Det fungerar inte i längden.

ensamheten är fruktansvärd just nu, vilket den varit ett bra tag. det känns som jag är i den allra märkaste delen av tunneln just nu. det positiva med det är att det betyder att det vänder. yes. jag är en optimist och det kan ingen ta ifrån mej, inte ens jag själv, eller den som försöker ta över mej. nej, slutpratat. nu ska jag göra ordning mej, jag ska bli fin & pudra över blodet som runnit i min panna.

by the way. jag har numera ingen mobiltelefon, men skall få internet inom kort.
vill man mej någonting de närmaste dagarna får ni helt enkelt komma hem till mej.

hoppas ni får en fin kväll & att ni är rädda om er själva

maybe we were made for separate worlds
i think i should be in my own


Kommentarer
Postat av: emma

hej emelie. det låter som att du går igenom en jobbig tid. hoppas att det blir bättre snart!
ta hand om dig,
kraam!

Postat av: joanna

vill vara där och hjälpa!! Vi ses imorgon, så pratar vi massa. Puss

2008-02-08 @ 19:08:13
URL: http://joannagullberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91