några ord innan dagen tagit slut

det var en kall och dimmig
dag när vi inte längre fanns

regnig

dagen innan hade vi pratat om framtiden,
om sommaren, den ljuva sommaren

kärleken

aldrig tidigare hade jag känt sådan längtan,
längtan efter varma vindar

ljuset

det började bli ljusare den tiden,
februari

kim, kärlekens dag

den dag jag skulle tillägna
mina närmaste, mina änglar

namn

du fanns inte längre att tillägnas,
det var en sorgens dag

glädjens

du hade på ett sätt bett mej att sluta förnedra,
men den sekund du skrek efter någon förnedrades jag,
eller den som fanns inom mej

du förstod aldrig

försökte

att försöka är att misslyckas med heder,
du har förstärkt det, men det är ingenting jag nämner

hemlighålla

jag hade öppnat mitt hjärta den dagen.
nu var det brustet, skuret i bitar som så många gånger förr,
alldeles för många

löften

mitt liv kändes som en blodpöl liggandes
på bar mark folk trampar ingen ser

ensamhet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91