ord kostar

im trying to smile, but i just cant

trehundrasjuttio kronor i jämförelse med ett hjärta. jag vet inte vad ditt hjärta är värt, men mitt är värt avsevärt mycket mer än den summan. när jag tjänar pengar på mitt brustna hjärta kommer du få det tillbaka, det lovar jag. när jag skrivit färdigt mina låtar, lärt mej spela gitarr & fixat ett kontrakt, då skall du få, mina drömmar. en dröm var du. fast det visade sej vara motsatsen, en mardröm. ja, jag måste erkänna. jag har ont. ont som fan, riktig jävla smärta. det känns som någon gått bort. kärleken har förändrats till hat. hat, förakt. jag har inte velat säga det tidigare, men jag vill skrika ut, skrika högt och tydligt att jag inte vill leva i detta nu. jag vill vrida tiden bak, eller fram. men jag orkar leva i nuet för jag vet att det kommer gå över, trots att det inte känns så just nu. det kommer försvinna, känslorna.

kan man vara mer öppen än jag är? att offentligt skriva i sin blogg om saker som dessa? jag bryr mej faktiskt inte, inte det minsta. man får ha ont, det gör inget. tårar har två funktioner.

men ord kostar. att man älskar någon är ingenting man slänger ur sej utan att mena det till fullo. att älska betyder att man bryr sej, visar kärlek. att säga att ord som varit sagda i det förflutna inte längre har någon betydelse är bara patetiskt. det är klart de har betydelse. i alla fall för mej som tog dem på allvar. bara för att låtar vi lyssnat på tillsammans inte har någon mening för honom betyder inte att de inte har det för mej. att han lovade mej att allt skulle bli bra är ingenting jag bara glömmer, trots att han betett sej som en jävla idiot from time to time & likaså jag. andra saker & ting vi lovade varandra, de gör ont, me tanke på att de var löften. men för honom var det bara ord. ord utan mening. ord ord ord. jag hatar när folk använder ord som skit, att de inte förstår hur mycket ord verkligen kan innebära, betyda, för somliga människor.

why do i feel like ive been here before?

jag är fysiskt ensam, inte mentalt. jag tänker göra allt för mitt eget välbefinnande nu. allt.
whatever it takes, jag kommer bli lycklig igen. det får ta den tid det tar, but ill get there.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91