se upp för dårarna

mm, se upp för dem. jag har råkat ut för alldeles för många, men det ska vi inte tala om nu. nej, nu ska jag tala om filmen se upp för dårarna & det enda jag egentligen vill säga till er [i synnerlighet till er som inte sett den] se den! jag hade för mej att jag hade sett den, men icke. den har ett riktigt fint budskap om att inte ge upp & att låta sina drömmar ta fart. det gillar jag.

i morgon är det söndag & konstigt nog längtar jag tillbaka till halmstad. staden där allt hände, där mitt liv förändrades. men jag minns hur lycklig jag var innan vi träffades & jag minns vilken glöd för livet jag kände. den kommer komma tillbaka för att stanna. jag längtar efter mina vänner & vi kommer ha en grym vår tillsammans. i love you guys. att jag längtar tillbaka handlar inte det minsta om herrljunga i sig den här gången. nej, jag har inte tröttnat på den lilla byn eller tröttnat på några människor här, utan allt handlar om min kärlek för halmstad, kärlekens stad som jag så vackert uttryckte det i höstas när jag precis flyttat eller skulle flytta dit. vi går mot ljusare tider & vår tid hade kanske kunnat ljusna, vad vet jag & varför spekulera? nej, nu vill jag lära mej att leva i nuet & att fånga de fina ögonblick som så ofta existerar, infaller mitt liv.

i morgon kommer camilla kanske & hälsar på mej här, hoppas det blir fint väder så vi kan ta en lång promenad i skogen. sen hoppas jag på att träffa anna en stund också & kanske liselotte. hade vart riktigt skoj, då vi inte träffats på ett jäkla tag. på måndag bär det av mot halmstad. [förstaklass, x2ooo, svindyr biljett, för övrigt sextiosex spänn, hahah] då blir det träning, vänner, plugg, havet & lägenheten för hela slanten. myys! snart flyttar camilla till gameltull, cant wait!

jag skulle inte ha så bråttom med att träffa nån ny
jag har rätt mycket med mig själv precis som du
jag skulle andas i det tomrum som blev över om du lämnade mig nu


Kommentarer
Postat av: Emilie

Gör det =) Egentligen tycker jag att det är lite trist med ballader, men hennes var verkligen bra.

Postat av: Emma

Vet du vad, söt? Det finns ingenstans man hellre vill vara än i Halmstad på våren. Du kommer märka hur det sakta men säkert föds en stad. Och någonstand mitt i födeln kommer man på sig själv med att tänka "när dog dethär?".

Halmstad återuppstår varje år när det blir vår. Det börjar med Grillfester i Picassoparken i mars och det slutar med beachvolley på Nyhem och Bolmens i Juni. Var lycklig nu, för just precis exakt nu finns det inga bekymmer i hela världen...

2008-02-18 @ 01:20:27
URL: http://emmaa.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91