det är när solen skiner

i hjärtat som livet blir varmt



sötisar. vilka dagar! & vilken kväll det blev igår. när jag kom hem efter en tio timmar lång arbetsdag relativt utmattad & bestämt mej för att någon dag faktiskt köpa en miller genuine draft & ge ölen en chans ringde linn & berätta att vi var uppskrivna på göstlistan till lilla helwfetet & att där skulle bjudas på öl under en timma. & gissa vad för öl? jo, miller. det här kunde jag helt enkelt inte missa & trots att jag dagen efter skulle upp klockan sex kom linn hit & vi drack lite vin & så. efter en stund gick vi upp till alexander [över mej bor han] & förfestade lite tillsammans me honom & hans oerhört trevliga vänner. vid elvatiden gick vi till lilla h & jag hade bestämt mej för att åtminstone stanna en timma. när timman var slagen var livet alldeles för bra för att gå ifrån det & somna. äh, tänkte jag. jag är ung & pallar stanna minst två timmar till & det gjorde jag. i morse var jag otroligt nog piggare än någon annan morgon, men visst skulle jag bli tröttare när jag anlände till jobbet. att jobba bland vin & öl & sprit & liknande är kanske inte den bästa kombinationen me bakfylla. tur att jag inte drack alltför mycket alkohol igår utan fakiskt höll mej till vatten.. åtminstone de två sista timmarna!



yes, precis så här heta är vi, linn & jag. om en liten liten stund ska jag faktiskt hem till henne & fredde på lite förfest. de ska ut till tylösand ikväll på fiesta. jag hade gärna vart ledig i morgon.. så jag kunnat åka me, men nu är läget inte sådant. tur i oturen att jag trivs så bra på jobbet ändå, annars hade det känts bittert.

i morgon ska jag äntligen få träffa familjen.. då jag åker till herrljunga direkt efter jobbet, lyxigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91