nej, nu tar vi lite vinprovning

glömde ju berätta

min arbetsdag slutade riktigt bra.. vinprovning! äntligen fick jag testa mitt petit chablis som jag haft såå höga förväntningar på & mm mm mmm, så gott! ett torrt, mycket friskt & fruktigt vin som jag gärna skulle ta ett glas av bara sådär eller också till lite räkor & nybakat bröd. mums!

de andra två vi testade var röda.

för tillfället kan jag verkligen inte minnas vad de heter men det var ett av dem som var sååå gott. så fort jag tagit reda på vad de heter så kommer jag att skriva om dem. petit chablis & det ena röda skall jag helt klart köpa någon gång.. det röda var snäppet dyrare, men vid något speciellt tillfälle så blir det utmärkt, längtar redan. hahah.

[för att undvika missförstånd: när vi har vinprovning under arbetstid sväljer vi självklart inte vinerna, utan blir, tråkigt nog, tvungna att spotta ut, bara så ni vet]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91