you are the one

det var me tunga steg jag klev upp ur sängen idag. inte för att jag mådde dåligt på något vis, eller för att jag inte ville gå till jobbet. det var bara så underbart att vakna upp & känna livet. Jag ville ligga kvar & njuta en lång stund. Jag är tjugotre år & för var dag som går tycker jag att livet blir vackrare, ljusare. Min underbara familj & mina fantastiska vänner är såklart en anledning till att jag känner så, men framför allt är det jag själv. Min inställning till livet.. till mej själv, till andra har förändrats & utvecklas något oerhört den senaste tiden. Jag har valt att leva ett liv som innefattar det jag vill & trivs me, utan att känna skam, måsten eller skuld. Vi har alla ett ansvar att se till att göra det som är allra bäst för oss själva. Så länge vi inte trivs kommer vi inte kunna få andra att trivas. & hur viktigt du & jag än tycker att det är att tillfredställa andra människors behov så är det i slutändan det vi gör för oss själva som speglar vad vi gör mot andra. en av de viktigaste vännerna du har är just du själv. Vi kan försöka förneka det, men om vi tittar djupt in i oss själva så förstår vi nog att det är så det måste & bör vara. Kom ihåg att det är du som formar ditt liv & att det du vill är det som är viktigast för just dej.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91