någonting unikt i vardagen

hej

någonting annat än bra kan jag egentligen inte kalla helgen som gått. jag har haft så sjukt kul. i fredags möttes anna & jag av rebecka på stationen & vi tog bussen till hennes & hennes sambo hampus mysiga lägenhet. där blev vi serverade en riktigt god middag & sedan var det dags att börja göra sej fin för kvällens bravader. & bravader blev det, det vill jag lova. me några glas vin i kropp & knopp bar det iväg mot KBs. om jag kom in? jag kom knappt ut. ne men okej, det blev kanske lite mycket, men sjukt kul hade jag iaf & det tror jag de flesta andra hade likaså. natten fortgick & en mysig röst gjorde natten så mycket vackrare än vad den kanske varit i annat fall. lördagen började relativt segt & jag får väl säga att jag fick den fruktavsärt jobbiga ångesten som man ibland drabbas av efter en fylla. ni vet de där man kan få utan att man egentligen gjort någonting man behöver ha ångest över? vi drog till köpenhamn en sväng iaf. vi fick se rebeckas jobb & visst sken solen i köpenhamn. lovely. efter ett par timmar bar det av mot malmö igen. vi höll på att missa tåget, eller jag höll på att missa tåget. dock satte jag stopp för detta genom att offra min fot & sätta in den så att dörrarna omöjligt kunde stängas igen utan att jag kom me på tåget. mm, ibland måste man offra för att få som man vill. prioritera liksom. allt gick bra & vi kom hem.. efter en dusch & lite make-up var man människa igen. & sen var vinet, som jag inte kunnat tro skulle smaka gott sådär kvällen efter, lika gott som vanligt. lördagen blev bättre. vi drog till nordens största [?] uteställe slagthuset. riktigt coolt uteställe måste jag säga & vi hade riktigt riktigt skoj. dansade loss som om det var sista gången vi skulle få dansa. mm, dans dans dans & liv i luckan!



tack rebecka, hampus, anna & alla andra personer som jag träffat för den här helgen


ny vecka i morgon. den här veckan ska vara en riktigt härlig & sund vecka för min del. jag tänkte faktiskt att jag skulle dela me mej av veckan inför er, här på bloggen. jag kommer att skriva små inlägg om saker som gör min vardag till någonting alldeles speciellt. småsaker som kan spela stor roll för ens liv. utöver detta kommer jag fortsätta lägga in recept & visa bilder på måtiderna. jag kommer även lägga in lite olika tränings-tips & ideer eller vad ni vll kalla det. [dock vill jag här tillägga att jag inte är någon expert utan skriver om sådant som jag mår bra av & tycker om. jag kan alltså inte garantera att ni kommer må bra av att göra exempelvis träna eller äta som jag gör. det tror jag nog ni förstår själva egentligen men jag vill bara förtydliga detta så det inte blir några missförstånd.]

lite försmak på vad som kan komma att tillagas under veckan

¤ crepes me skaldjur
¤ fullkornspaj me lax & broccoli
¤ bulgursallad me spenat, räkor/lax & örtcreme
¤ hemmagjord pizza me kyckling, fetaost & tomat


hoppas ni haft en fn påsk & att ni får en fin vecka!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91