det där me pauser

när jag pluggar är jag på ett sätt rktigt duktig på att ta pauser, men å andra sidan riktigt dålig.

som nu exempelvis. jag har gått igenom ett helt kapitel intonation [betoning & liknande] & skrivit sammanfattning på det. efter detta hade jag en liten paus & började sedan me övning på det inernationella fonetiska alfabetet & det har gått bra. dock har mina pauser en tendens att bli längre än de borde, hah. ja, det finns ju massa annat att göra. det är nog ett bevis på min brist av motivation för just dessa studier. jag har alltid tyckt om språk & egentligen tycker jag det är jätteintressant me fonetik & liknande, men inte nu. inte nu när jag hellre vill studera någonting annat. när jag funnit det jag vill göra, då vill jag börja me det direkt. nu.

det handlar verkligen inte om att jag tycker att jag spiller någon tid. allt man gör spelar roll & det vi går igenom, svårigheter, motgångar, medgångar, skratt, gråt & massa annat formar den person vi är.

det är ju precis det som gör varje människa unik & så oerhört fantastisk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91