frågor kräver svar

i sinom tid & den tiden är kommen
för åtminstone ett flertal av frågorna

den här helgen har varit givande. för första gången kände jag att jag hade velat stanna i herrljunga & inte åkt tillbaka till halmstad. fruktansvärd känsla till en början, men sedan förstod jag vad som stod på. jag har praktik kommande vecka & me tanke på att jag eventuellt ska byta program till hösten känns det fel & helt konstigt me praktik på en gymnasieskola. men så minns jag, jag minns hur glad jag var senast jag var på praktik & intalar mej om att det kommer gå bra, för det kommer det, det gör det alltid. eller oftast iaf.

jag kom unifund me en sak i helgen. jag vill inte känna något behov av bekräftelse mer. jag är trött på att söka efter människors bekräftelse på att jag är något. vi borde alla förstå hur unika & hur fantastiska vi faktiskt är. utan att behöva höra det från en massa andra. jag vet att detta är en av anledningarna till att jag inte lyckats vara singel en längre period förrän nu. för en gångs skull kan jag känna att det är det bästa för tillfället. att vara me mej själv & vara nöjd me det. att lära känna mej själv, mina styrkor, mina svagheter.. allt.

för övrigt så har jag haft en helt underbar helg hemma i herrljunga [& i alingsås] mysigt att träffa camilla, liselotte, karolina, anna, släkt & familj. jag ser fram emot kommande helg. då blir det herrljunga igen & då ska anna & jag ha en härlig lördagkväll me vin & massa prat. det, mina vänner, är någonting som aldrig slår fel!

Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Alla människor är ute efter bekräftelse, mer eller mindre. Tids nog söker man det på något annat sätt och hos nadra än "på fester". När man är trygg i sig själv behöver man inte få bekräftelse på allting.

Postat av: Tokko

jag tänkte bara på , det där med andra delen av din blogg, det är ju ofta det ma nhar vänner till, man känner sig trygg, och om du nu skaffar pojke så ska ju kunna ge dig den kärlek du behöver, och den brukar oftast räcka, för älskar man någon så finns ju allt vackert som du är redan där för honom ^^
MEN! såklart ska man göra det man känner är bäst!
Hoppas du har en nice fortsättning!

Pis Tokko

2008-05-05 @ 00:18:12
URL: http://tokko.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91