generation fett

usch, vilket program. generation fett, på tv3 nu. fruktasnvärt tragiskt & jag måste säga att jag blir riktigt ledsen. på riktigt. det är helt sjukt att föräldrar inte tar ett större ansvar för sina barns framtid. sorgligt. & varför gör samhället inte mer åt problemet? nu handlar detta avsnitt förvisso om missisippi i usa men det finns anledning att oroa sej för att detta beteende skall sprida sej världen över & då kan även lilla sverige "drabbas". trots att jag blir ledsen och förbannad av att se på programmet kan jag inte låta bli. jag tycker det är oerhört intressant & jag tycker det är riktigt viktigt att vi får se sånt här så vi förstår att socker & fett & övervikt & allt vad det är handlar om så mycket mer än bara ytliga aspekter. med detta inlägg vill jag absolut inte trampa på någons fötter eller säga till någon hur de ska leva sina liv. jag önskar bara att alla kunde få leva ett långt & värdigt liv. & det gör de allra flesta av oss [tror jag] genom att äta nyttig & varierad kost, genom att träna regelbundet & genom att aldrig sluta drömma.

we must never forget to take care of ourselves, never

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91