help, i need somebody!

tanken var att jag skulle ha en fridfull förmiddag idag. vakna vid halv nio, ta me caesar ner till havet, åka hem & duscha, plugga me camilla & robert för att senare åka hem & tvätta & umgås me caesar.. packa inför helgen & så vidare

det blev inte riktigt så..

vaknar tio i nio, stressad som fan till parkeringen som går ut klockan o9.oo [bil här, nej tack!] tar me mej caesar & springer ut & lägger på ett par kronor på parkeringen. tar en promenad me caesar kommer tillbaka & ska gå in genom portdörren. kortet [som vi har istället för vanliga nycklar] går itu & jag förstår att jag inte kommer komma in genom dörren. ringer mathilda som har min extranyckel. hon är naturligtvis i skolan. tur i oturen har jag ju bilnyckeln me mej & caesar likaså. skyndade iväg till skolan & hämtade thildas nyckel. skyndade till hennes lägenhet, letade efter mitt kort & fann det ganska snabbt. på vägen tänkte jag att det var lika bra att kolla så att jag verkligen bokat tvätttiden i eftermiddag & det var till ingen förvåning jag inte hade det. den enda tiden som fanns var nu. fick springa upp till min lägenhet. mitt extrakort fungerar inte till portdörren så då fick jag använda thildas. väl uppe, lämnar jag caesar & springer sedan ner till tvätten. självklart fungerar mitt kort inte där heller & här kan jag inte använda thildas kort eftersom det är min tid. lyckligvis kom en vaktmästare precis då som kunde öppna åt mej men jösses vad irriterad & svettig jag måste sett ut. blä för dessa kort. BLÄ!

nu är jag helstressad. tvättat har jag gjort. lagt på pengar på parkeringen ett flertal gånger, vilket sugen, måste snart iväg till camilla & robert, men först fixa korten, bläää!! negativitet. nu måste jag dessutom springa & lägga på ännu mer på den sjukt onödiga parkeringen.

NU SKA JAG VÄNDA DEN HÄR DAGEN UPP & NER!
frågan är vad mer som kommer att hända..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91