the expert of sweets

i eftermiddag blir jag arg över det som visas i top model. en oerhört vacker tjej åker ut för hon har ett par kilo mer än de andra. okej. kanske fler än ett par, men det handlar inte om det. va fan. nej. likadant varje gång.

igår var uttagningarna för top model 10. & missuppfatta mej rätt. jag vet att människor kan vara naturligt smala & bla bla bla. men.. jag har börjat undra om de har me en "plus" size model bara för syns skull. oftast åker de ju ändå ut efter bara ett par gånger. äh, jag vet inte.. så mycket dubbelmoral i det där programmet. i reprisen som gick i eftermiddag skulle de vägas & mätas.. hahha. herrgud säger jag bara. 51.6 kg, 48 kg, 52.3 kg.. ja you name it & miss J har mage att säga att det dallrar lite här & där på dem? nej, väldigt svårt för detta. fortfarande tycker jag det är ett underhållande program. ja, som sagt. dubbelmoral? jo, visst. det har vi alla.. [tror jag!] miss J hade definitivt sett mej som ett berg. [ja, inte höjdmässigt]

idag har det vart föreläsningar & jösses så många detaljer i ryggradens kotor & revben & bröstkorg & grejer vi skall kunna. ja, namnen är ju inte de vi är vana vid såklart. de är på latin. tur att jag gillar språk. annars hade jag nog, precis som robert, nickat till under föreläsningarna fler än ett par gånger, hahah.

nej, nu ska jag köpa lite vin, träna & sedan åka till linn. lite the hills först bara!

by the way. jag var tvungen att käka en sån där marabou dark me hazelnut & nougat idag. världen skulle ju eventuellt gå under, so i fugured that i had to! jag är riktigt grym på människors favoritgodisar. jag vet exempelvis att kim älskar sega nappar, att linn loooves creme-brule chokladen, att camilla alltid mixar hallonmumrickar me djungelvrål.. att anna & jag inte kan leva utan lysmelk & att carolina älskar crispy bite, precis som chriistian, att anton looooves sura cola-nappar, att mammas favoriter är döskallar & att pappas bland annat är vingummin eller de där likörfyllda chokladgrejerna me papper på.

ja, såklart jag har koll på många andras favoriter. så har ni några frågor så är det bara att fråga mej. jag är rätt bra på olika godis-företags sortiment också. en riktigt bra egenskap, jag är en naturbegåvning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91