om jag känner för det så gör jag det

no more holding back. jag tänkte på det idag. på denna dag, vars sekunder jag älskat var & en. jag var ute på promenad både en & två gånger & det var samma stig jag vandrade som jag säkert gått några tusen gånger. åh, den är vacker, helt underbar. jag tänkte för mej själv. vad är det som håller mej tillbaka? på riktigt? egentligen? som i det där inlägget härom natten. egentligen? mitt förhållande till mej själv? ja! det är jag! det är jag som bestämmer hur jag skall vara som person & vad jag gör me mitt liv. so what om jag fortfarande har lite känslor här & lite där? de överskrider inte ens en liten ynka del av allt annat jag känner så starkt för. så bra inför!



idag känner jag mej stark. idag känner jag att jag skulle kunna bestiga berg & riva murar. idag känns det som någonting fallit från mina axlar. som om en pusselbit jag vart så rädd att plocka upp äntligen har blivit uppplockad & dessutom har jag satt den på rätt plats. hah! jag vet itne vad det är me mej & nätter. & me mej & promenader. me mej & orraholmsrundan. jag är i en annorlunda fas i livet. det går upp & ner & hit & dit och jag vill göra allt, jag drömmer om nya saker varje dag & finner nyheter var & varannan dag. det är bra! det är livet. livet.

jag vill göra någonting crazy. hoppa fallskärm & sånt. jag vill klättra i berg, vandra & riverafting. jag vill springa marathon & upptäcka massa nya grejer. göra saker jag aldrig tidigare gjort & massvis som jag redan gjort.

idag gjorde jag någonting så underbart som spelade tennis & simmade. det var helt jävla fantastiskt rent ut sagt!



no one else can feel it for you only you can let it in
no one else, no one else can speak the words on your lips
drench yourself in words unspoken live your life with arms wide open
today is where your book begins the rest is still unwritten

Kommentarer
Postat av: sara

hej hej hej hörru. fan va fin du är. vad glad jag blir, verkligen. jag drömde om dig i natt! =) du och jag var på anton och heath ledgers konsert på kronan. haha,.. hursomhelst. emelie om jag får säga vad jag tror om din relation till dig själv, om jag tänker på min relation till mig själv. så går den sällan att påverka. man kan inte påverka sig själv så mycket som man kanske tror. hur många böcker man än läser, hur hårt man än fokuserar och kämpar och vill att man ska vara på ett visst vis, så ligger själva öppningen, nyckeln, inte i kraften man har att vara som man vill, utan i det sjuka jävla faktumet att man måste acceptera det man faktiskt är. och har. du behöver inte gå djupare än att se till fakta där, du är: intelligent, du är fantastiskt vacker, du är stark, du är rolig, du är driven, du är estetiskt begåvad, du är praktiskt duktig, du har en fin social kompetens och du är välsignad med en strålande social omgivning att vårda. sen kan man drifta fel in i oändlighet, men det är inget man måste. alla är feliga och håliga. det får man oxå accpetera. du accepterar det i andra, de gör det i dig. simple as that. det enda jag kom fram till i min period där jag funderade så sjukt mycket på vem jag var och vad jag ville och hur jag skulle kunna tänka ut hur jag skulle vara mitt bästa för alla andra, var att jag bara tänkte på mig själv. det är inge kul för nån. lycka till. varm kram, saran

2008-09-06 @ 13:34:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91