om att vara nöjd trots funderingar

nu är det mycket igen, me tankarna. & det handlar aldrig om att jag inte vet vad jag vill eller att jag inte vill någonting, utan om vad jag vill göra mest & först.. & hur jag skall kunna göra allt jag vill.. för jag vill gärna göra det nu, direkt. på momangen. fram till de nya kurserna [idrottsfysiologi & träningslära.. & för att inte tala om massagekursen!] var jag sjukt trött på skolan & omotiverad så in i bomben.. jag längtade bort från halmstad & ville inte längre vara med. nu känns det som allt bara vänts upp & ner.. eller ner & upp kanske. jag vill vara här & skolan har aldrig känts bättre eller roligare. dock vet jag att me ett år off & i synnerlighet me en underbar resa jag drömt om så länge jag kan minnas, kommer ingenting bli sämre [snarare svärtom!]. det enda problemet jag känner är det där me pengar. hur ska jag lyckas spara så mycket pengar jag skulle vilja? det går om man vill.. det gör det. & jag vill, men jag vill så mycket. efter massagekursen beställde jag en massagebänk för att kunna utvecklas inom det.. jag beställer böcker hit & dit om träning & hälsa för det är så otroligt fantastiskt att läsa & lära sej om. jag inhandlar pulsklocka för att träningen känns bättre än nånsin & jag skulle ljuga om jag sa att jag inte shoppat några vårkläder det senaste. dessutom springer jag lopp här & där, vilket nog är den allra coolaste kicken. ja, ni förstår.. när jag gillar någonting, då älskar jag det. när jag älskar någonting går jag helhjärtat in i det. till & me på massagekursen sa läraren något så vackert i stil me.. det känns som du blir ett me rörelsen & me massagen.

jag söker ständiga rus, utmaningar & äventyr & älskar att ha saker att se fram emot. trots det vill jag på något sätt uttrycka en glädje & lycka me nuet. jag är nöjd. det kan man vara utan att känna att man är klar eller att man uppnått allting man vill. härom dagen fick jag frågan är du verkligen så nöjd? finns det ingenting mer du vill uppnå? du är nöjd som det är? ja, jag är nöjd som det är, men självklart vill jag uppnå mer. i min värld handlar nöjd om så mycket mer än klar. det handlar om att känna sej tillfreds. jag vill vara nöjd på vägen mot mina mål. det är en målsättning i sej. jag vet inte alls hur folk uppfattar mitt tjat kring att vara nöjd, många tror att det är ironiskt men faktum är att det ligger sån oerhörd sanning i det där uttrycket. att vara nöjd. jag älskar ordet. det är härligt, det är varmt & det får mej att le. det får många att le. det vet jag.

jag bjuder på den här.


Kommentarer
Postat av: Emma Fost

Haha! man kan inte annan än att vara nöjd när man lyssnar på denna låten :)

Postat av: Emma Fost

Det bästa talesättet någonsin:

En optimist och en pessimeist når oftast samma resultat, men en optimist har alltid roligare på vägen.

Såå, stay positive!

2009-04-07 @ 00:39:28
URL: http://emmaskanslaforsno.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91