ive made up my mind

det kommer bli en bra höst det här. jag tänker attackera livet med spontanitet & göra spännande saker varenda dag. som att fotografera enkla saker som golv eller tak, springa runt i skogen & se hur bladen sakta men säkert ändrar färg & snart därefter faller ner till marken. då skall jag samla ihop dem i en stor hög & hoppa. hoppa runt & slänga löv kring mej likt ett barn. jag vill lära mej saker jag tidigare inte ägnat en tanke åt, läsa böcker med en kopp thé i handen & levande ljus vid sidan om. jag tänker uppskatta mörkret & det smattrande ljudet av regn mot mitt fönster. lära mej japanska & skriva texter jag förvarat i huvudet sedan barnsben. jag vill spela fotboll igen. & återigen bli duktig på italienska, eller rentav ta en kurs i engelska. kanske fotografi. söka jobb både här & där & leva på hoppet. längta bort, men förstå att det är här jag är just nu. jag fortsätter träna både mitt inre & det yttre & finner ständigt nya kvalitéter inom mej själv.. lär känna mej själv bättre för var dag som går.

så jo, det blir en bra höst det här. vi trotsar all negativitet kring att mörkret faller sej på & att hösten är här. vi säger äntligen, istället för typiskt & lär oss att förstå att det blir vad man gör det till. var vi än är, så länge vi ugår från oss själva & det vi vill. för det är verkligen det som kommer att prägla våra liv.. valen, viljan. välj den väg du känner för att gå och tro på att det är den rätta. gör det du vill och gör det nu. i morgon kan det vara försent.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91