den där dokumentären på trean

var det någon som såg dokumentären som gick på trean ikväll? jag tycker den var rätt dålig faktiskt. tyvärr. med några års erfarenhet gällande tankesätt kring mat & såndant som kännetecknar ätstörningar måste jag erkänna att ikväll var en av de få gånger jag kände att "oh, då kanske man skulle testa det.. 30 dagar, ner 6 kilo! perfekt!" & får påminna mej själv om att det är inte så det är, det är ett helvete att gå runt & fundera på mat hela dagarna, eller snarare att gå runt & tänka på att inte tänka på mat.. tro mej. den där dokumentären visade ju dessutom att hon inte fick några men från att göra sådär, ja förrutom att hon mådde lite dåligt under tiden själva dieten höll på. & för en person me ätstörningar triggar en sådan där dokumentär mer än hämmar. tyvärr är dagens ideal som det är & jag tror inte att hålla på att exprerimentera bland en massa dieter hit & dit kommer att förändra tänkandet kring vikt & utseende idag. det vi måste göra är att INTE fokusera på att testa & nästintill "tipsa" om hur kändisarna borta i hollywood gör för att bli så otroligt smala som de blir. jag menar.. ingenting verkar ha förändrats trots att två tjejer faktiskt dog av anorexi på catwalken förra året.

vi måste sluta glorifiera detta ideal. vi måste vänja ögat vid någonting annat. det är precis som det är me trender. exempelvis för första gången såg att det skulle bli en trend att ha höga jeans tyckte jag inte alls det lät fint, men vips, så har ögat vant sej & tycker att det är hur fint som helst! det är itne konstigt vi tycker att det & det & det & det plagget bara passar de som är smalare än smalast.. eftersom det är det enda vi får se! fram me olika typer av människor på catwalken, i tv, i tidningar.. överallt, precis så som det är på riktigt. jag förstår inte varför vi inte bara kan acceptera att vi är olika.. & att alla bör respekteras för den person man är inside out!

Kommentarer
Postat av: joanna

haha jaa det var väl en rätt onödig dokumentär, förstår inte riktigt visten med den :)... haha.. Det var ju bara jobbigt för henne och visade inga skador förutom hunger och trötthet... Livsfarligt..massa pusspuss

2009-02-24 @ 13:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91