time for the thing i like the most in the mornings & the least at night

jag säger som tjorven

varför ska det vara så gott att sova på morgonen när man måste gå upp, men inte lika gott att gå & lägga sej när man måste? jag måste verkligen nu. ska upp vid sju i morgon bitti för att åka till skolan på föreläsningar. när det börjar ljusna om morgnarna har jag ju tänkt att jag ska gå upp vid sex för en löptur innan skoldags.. jaja, det löser sej. hur mycket jag än tjatar om att jag ska bli bättre på att lägga mej tidigare lär jag mej aldrig. kanske efter redovisningen i fysiologin när några ska berätta om vad sömnen har för betydelse för kroppen rent fysiologiskt. då ska jag lyssna & ta in mer än någonsin.

vi hörs i morgon, sov sött!



tänk när man låg nerbäddad i dessa ljuvliga lakan på koh lipe, thailand.
då var det inte svårt att gå & lägga sej vill jag lova. fast jag hade såklart ingenting emot att vara vaken då heller. nej.. det spelar nog ingen roll hur underbara lakan jag har i sängen. jag är & förblir en nattuggla. men vanor kan man ju förändra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91