nu är det betalt & därmed spikat.

nu är höga kusten marathon betalt & därmed är jag anmäld till fullo. nu finns ingen återvändo & jag måste skärpa till mej på de allra flesta plan om jag skall ha en chans att kunna njuta av loppet. från & med det att jag blivit frisk ska jag löpa sex gånger i veckan i sex veckor & efter det ha en vilovecka. i dessa dessa sex veckor kommer jag, förrutom de sex löppassen, lägga in ett par spinningpass, något yoga/bodybalance pass & ett par styrketräningspass. det låter kanske som mycket träning, men det är verkligen vad som krävs. jag har lite drygt sex månader på mej bara! tre & en halv månader kvar till göteborgsvarvet.. sånu finns inte tid att vara varken sjuk eller lat.

idag har jag verkligen bestämt mej. jag har ätit det sista godiset ur påsen som blev kvar från igår & jag har fått tillbaka lusten att laga mat. funderade faktiskt på att köpa nutrilett eller allevo eller någon annan matersättare enbart för att jag slarvat me maten på grund av motivation & inspirationsbrist gällande matlagning.. men så när jag surfade runt efter recept mindes jag varför jag älskar att laga mat. som många av mina vänner vet, så är jag inget fan av såna där måltidsersättare.  jag tror säkert det kan fungera för vissa & att det kan vara en bra rivstart, och självklart bättre än att inte äta alls! men enligt mej skall mat i stort ätas, inte drickas. sen kan såklart en smoothie eller tvåvara gott som tusan. men rinnande föda skall inte ersätta fast.

tänk er härliga biffar me feta & soltorkade tomater, eller en grekisk sallad me tzatziki & något gott bröd.. varför inte en laxkotlett me en klick räk&dillsås eller.. kycklingspett me en god avocadosallad till? jag skulle kunna fortsätta forever
.. så.. nej.. mat är way too goood för att bytas bort

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91