jag har sagt det förut, men säger det igen

precis innan jag åkte till jobbet idag gick oprah på tv. hon sa någonting i stil med att om du mår dåligt och vill ändra på det kan dagens program vara någonting för dej.. jag mindes då dagen jag bestämde mej & tänkte på den för en stund. livsförändrande. sedan fortsatte de att prata & läsa upp delar ur en bok som en kvinna skrivit efter att hon gått igenom en jobbigt period inkluderande skilsmässa bland annat.. hon hade skrivit att det var att hon vågat vara ensam som gjort henne stark. det där tror jag på till hundra procent. att våga erkänna sin rädsla för att vara ensam & sedan att ta tag i det & faktiskt spendera tid med sej själv är en styrka. precis som alla rädslor eller fobier vi må ha. vi måste gilla vårt eget sällskap för att bygga upp en inre relation. personligen har jag egentligen alltid gillat att vara ensam.. förrutom vissa perioder i mitt liv då troligtvis känt ett större behov av bekräftelse eller av kärlek. självklart skall vi inte alltid stänga oss själva inne så fort vi mår dåligt, att prata med sina vänner & familj eller kanske en helt främmande människa ger otroligt mycket, men den känsla & den kärlek vi kan ge oss själva genom att tillåta egentid är oslagbar. jag tror verkligen på det där.. det där om att bygga upp en relation med sej själv. en kärleksfull & vänlig relation, som om man vore ens egen bästa vän. jag har sagt det förut & säger det igen..

the most exciting, challenging & significant relationship of all,
is the one that you have with yourself

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91