im trying to lose myself, you ought to try it

i morse när jag cyklade till jobbet lyssnade jag på maria mena & hennes texter är verkligen geniala. hon har nog vart me om endel att döma från dem.

har ni hört
den här eller den här eller den här.

det finns mycket i texterna jag känner igen mej i. många känslor & tankar hon beskriver som jag aldrig kunnat få ner på ett papper. hon formulerar saker & ting på ett sätt som får mej att förstå hur förjävla jobbigt det är att befinna sej i en självdestruktiv värld. jag har varit där. ibland glömmer man hur jobbigt det faktiskt var & istället beundrar att jag lyckades gå ner i vikt hit & dit & hur jag lyckades hålla mej till att bara äta flingor & något äpple lite då & då. det är ingenting att beundra. det är tragiskt att vi är/har varit miljoner människor som spenderar tid på att fundera och fokusera och må dåligt över oss själva varje dag. varje minut. varje sekund. det särskilt med tanke på att vi alla är så otroligt fantastiska. usch, jag ryser. jag blir förbannad på dagens samhälle och jag blir förbannad på mej själv & alla andra som tar åt sej. men å andra sidan förstår jag till fullo. jag inte förbannad egentligen, särskilt inte i jämförelse med hur stolt jag är. hurdan beundran jag hyser för oss. jag har otrolig respekt för mej själv numera [självklart finns där stunder då jag önskar att jag hade smalare armar, var duktigare på både det ena & det andra m.m, men i det stora hela. ja ni förstår nog]. jag lyssnar på min kropp. jag älskar mej själv. & det är lika fantastiskt varje gång jag konstaterar det. jag älskar mej. det är den bästa känslan. det är det. & jag lovar, om du befinner dej i liknande situation som jag en dag gjorde så ska du veta att det går att ta sej ur det. det som krävs är tålamod, vilja, mod och envishet [jävlaranamma!]! som sagt, det finns ingen bättre känsla än att göra framgång inom sej själv. att finna det viktigaste av allt i sitt liv, sej själv.

i can't laugh to hard i'm on a diet, i'm trying to lose myself
you ought to try it, just starve for six days straight,
oh it's a riot,


every sunday night


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91