nosce te ipsum

goddagens!

idag strålar solen över halmstad igen. camilla & jag pasade på att ta en härlig moronpromenad & sedan gick jag in & åt en god frukost. jag äääälskar frukost & särskilt efter en solg promenad! nu sitter jag & tittar & lär mej lite latinska ordspråk. läste latin under gymnasiet & precis som me italienskan, var jag faktiskt riktigt duktig. språk överlag var ett av mina favoritämnen & favoriter brukar innebära kul & intressant = lätt att lära. åh, jag saknar språkstudierna. kanske blir några månaders italienskastudier när jag åker till italien nästa år. eller så ska jag försöka få jobb på en vingård. det hade vart rena drömmen!

idag står storhandling på schemat. skall inhandla massa gott & nyttigt.. ska nog sno me mej lite tips från den där listan på aftonbladet igår.. mmm, mörk choklad, hallon, äpplen, björnbär, spenat, avokado.. bland annat. åh, nu känner jag att den där perioden av träningssug börjar komma tillbaka också. förra veckan var jag inte på topp.. me tanke på mycket annat, men nu känner jag hur det börjar pirra i benen när jag sitter still för länge. för tillfället är jag sjukt sugen på en löprunda, men ska nog faktiskt hålla mej till spinning & någon typ av styrketräning idag.. möjligtvis en kort sväng på löpbandet om jag kör bodypump, då det blir ett långt glapp mellan det passet & spinningen. i eftermiddag ska jag in på systembolaget & köpa något gott vin till maten jag skall bjuda christian & linda på i morgon när de kommer hit. vad som står på menyn får ni veta i morgon, vill  att det ska bli en överraskning till linda, då det är hennes födelsedag på fredag! när jag är på stan skall jag dessutom passa på att äta en härlig sushilunch me mina underbara vänner & sedan gå & titta efter något snyggt träningsplagg.

proximus sum egomet mihi

till födelsedagsbarnet Linn Axelstjerna
födelsedagen är dagen man firar dej som en gåva till världen! hoppas du får en fin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91