uppenbarelse!

jag har tittat på criminal minds & ätit tacos ikväll, mysigt!

jag kom på en grej under tiden.. ja under tiden som jag åt alltså.. jag älskar mat! under ett flertal år har jag tyckt att godis överträffar det, men jag tror faktiskt att det har förändrats, äntligen! jag har väntat på denna dag, tro det eller ej.. men jag tror att den där tanken & känslan av att godis är godare än mat började när jag var tvungen att välja. jag var tvungen att välja om jag ville äta godis eller mat & jag valde godis & därmed fanns det ingenting annat att göra än att intala mej själv om att godis var godare. usch.. vad hemskt det var när jag kände samvetet ta över efter en måltid. det är nog en av de värsta känslorna som finns faktiskt, den där ångesten. åh, vad glad jag är att jag bestämde mej den där dagen. att jag valde den ena vägen framför den andra. jag önskar att alla som har någon typ av ätstörning kunde göra det valet. att alla kunde bestämma sej för att sluta misshandla sin kropp & istället ta hand om den.

åh, vad stolt jag är. det är nästan så jag börjar gråta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91