dreams never fade

jag har drömt om visst saker sedan jag var bara några få år gammal:


åka till australien & nya zeeland
japp, snart uppfylld, japp!

flytta till italien & lära mej tala flytande italienska
under gymnasiet läste jag italienska & var riktigt duktig. numera funderar jag på att bli italienskalärare, vilket ju kommer betyda att jag måste bli otrooooligt duktig på språket. därför kommer jag inom några år att flytta dit. det vet jag.



hoppa bungyjump & fallskärm
eftersom anna & jag skall till australien & nya zeeland nästa år är detta ett ypperligt tillfälle att passa på att uppfylla minst en, men allra helst båda dessa drömmar.

lära mej japanska
under hösten när jag eventuellt skall bo hemma & mina föräldrar & jobba någonstans i närheten funderar jag på att läsa ett kurs i japanska på distans. här handlar det inte om att kunna språket flytande, utan snarare "bara" lära mej grunderna. jag älskar språk!

jobba med träning & hälsa
nu tänker jag mest på idrottslärare, massör & tränare. vem vet, spinninginstruktör me kanske! öppna eget, helst i form av spa. gärna friluftsinspirerat med vandringar & annat härligt

bygga ett hus vid havet
det hus jag vill bygga har jag haft ganska klart för mej sedan barnsben. jag vet att det ska byggas i en sluttning mot havet & att nedersta våningen ska bestå av spa/träningsdel där det kommer att finnas en helt vit, ljudisolerad danssal med inbyggda högtalare i väggarna.mot havet skall det endast vara skjutväggar i glas så man kan öppna upp mot poolen som finns alldeles utanför. våningen över skall vara etage & köket hur stort & rymligt som helst. vita väggar, massa fotografier från diverse resor & upplevelser inramade på väggarna & hur mycket ljus som helst. underbart!

åka tillbaka till canada
detta har jag ju inte drömt sedan jag vara bara några få år, men i många år nu! 2003 åkte jag hem från mitt utbytesår & nu ska jag äntligen få åka tillbaka & träffa mina vänner igen.

sjunga mycket mycket mer än jag gör
det svårt att hinna me allt när man vill så mycket. sången är dock någonting jag verkligen skulle vilja syssla mer med än jag gör. jag är faktiskt rätt duktig på att sjunge.. egentligen.


& kanske det allra främsta
hitta den stora kärleken


[plus många många fler]

Kommentarer
Postat av: A

samma som mig nästan :D fast inte det där med sången he he!

Postat av: Anonym

Kan vi inte få höra dig sjunga ngt litet då? :)

Är väl alltid bra med feedback!

2009-05-15 @ 16:02:14
Postat av: emelie

some day maybe.. some day :)

2009-05-15 @ 23:06:09
URL: http://laady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91