if the lies dont touch you then the truth will

gud, det finns så mycket jag vill göra med mitt liv. jag har redan massa planer för när jag kommer hem från resan.. eller planer, mål kanske vi ska kalla det istället. det känns braaa, men ibland lite uppstressande. det är ju såå viktigt att fånga stunden, nuet & göra den stunden till något bra. crea diem; skapa dagen. skapa dagen med dina förutsättningar. mina förutsättningar? men jag har inga. klart du har! du ska vara mästaren i ditt liv? vem har bestämt vilka förutsättningar du har? ingen annan än du själv! nu pratar jag inte om materiella saker eller att alla har likadana tillvägagångsätt för att finna sina förutsättningar.. för alla är vi olika! men alla kan lyckas! för att lyckas måste vi tro på oss själva.. ha viljan & kämpaglöden.. men framför allt måste vi våga. våga ta risker & våga misslyckas på vägen. vi måste våga slänga oss ut i det ovetandet (ovetna, the unknown) & inte vara rädda för att stöta på hinder på vägen. det är inte mycket i livet som är som en dans på rosor, för de allra flesta av oss, & det är det vi lär oss av. motgångarna. det är det vi blir starka av & det är av dem vi uppskattar medgångarna.

så, låt ingen bestämma över dej hur du ska leva ditt liv.
du är ditt eget jobb, ingen annans. du är du & det kommer du alltid att vara.


Kommentarer
Postat av: Emma

TACK för detta inklägget! Jag behövde verkligen läsa något sånt här nu!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91