det är bättre att ångra det man gjort

än det man inte gjort. så lyder ett talspråk & jag håller helt klart me. till viss del. nu är det inte så att jag ångrar någonting särskilt egentligen, men ibland kan man fundera på hur saker & ting förändras när steg man kanske inte riktigt tänkt man skulle ta, blir tagna. å andra sidan går man ju & undrar hur det skulle se ut om det vore tvärtom me. där finns ett talespråk om att gräset alltid är grönare på andra sidan me. så är det ju.. rätt ofta. att hur man än vänder & vrider på det man gör eller inte gör tänker man att man kunde gjort annorlunda. så jag tänker att det egentligen är lika bra att sluta fundera.. men så minns jag att jag inte fungerar så. jag kan inte sluta tänka, men jag kan välja att fokusera på annat. på mer positiva saker. på de beslut jag tagit som gjort mej till den person jag är idag. & det gör mej genast gladare.. för jag vet att där kommer att komma stunder då jag kommer tänka att jag skulle valt si eller så istället, men ännu fler stunder där jag väljer "rätt". & så tänker jag.. gör fel, gör rätt. vi lär oss av misstagen, av felstegen, av förändringarna, av olyckan, av lyckan, av tårarna, av skrattet, av allt. så nej, vi kan kanske inte sluta tänka eller grubbla eller fundera, men vi kan välja att fokusera på annat, det kan vi, om vi vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91