inse ditt eget värde

åh, nu skiner solen så där fantastiskt igen & jag tänker på hur mitt liv förändrats under de senaste åren. flertalet av mina vänner & alldeles säkert några av er som följt min blogg vet att jag inte alltid mått så otroligt bra som jag gör idag. vägen har varit lång, krokig och inneburit en hel del uppförsbackar med branta stup. personligen undrar jag faktiskt själv hur jag egentligen hamnade på just den där vägen, men det jag vet är att jag en dag vaknade upp och insåg att det nu fick vara nog. den dagen räddade jag ett liv. ett liv så skärt, dock starkt som ett tunt tunt spindelnät. jag mindes att jag funderat mycket på varför jag mådde så dåligt som jag gjorde och kunde aldrig komma fram till något svar. istället gömde jag mej bakom en glädjande fasad som gjorde saker och ting ännu värre. den där dagen då jag vaknade upp ringde jag till en kurator och bad om att få komma och prata lite. till en början tänkte jag att det kanske skulle räcka med ett par gånger, men när jag senare gick dit en gång per vecka under en hel termin förstod jag att det krävdes en hel del jobb för att hitta tillbaka till mej själv. de timmar jag inte ägnade åt att prata med min helt fantastiska kurator, ägnade jag mycket åt mej själv. jag pratade med mej i spegeln, jag skrev små lappar till mej själv med vad jag gjorde som var bra, jag läste fina böcker, skrev dagbok och gav aldrig upp. gav aldrig upp. jag ville, ville mer än någonting annat må bra igen. sluta må dåligt. sluta mitt självdestruktiva beteende. sluta banka mitt huvud i väggen. sluta dra mej själv i håret när det inte gick som jag ville. sluta intala mej själv om att jag var tjock. sluta svälta. sluta träna som om det inte fanns någonting annat värt att göra.. börja leva. börja uppskatta livet. börja inse mitt eget värde. och börja älska.



det vände. & jag visste att det skulle. jag trodde på mej själv från början till slut och vågade intala mej själv om att ensam är inte svag. ensam är stark. jag upptäckte min styrkor istället för att fokusera på de svagheter jag länge hatat hos mej själv & jag förstod att jag är bra som jag är. snart skulle stoltheten infinna sej och där är jag än idag. stolt, nöjd & så otroligt tacksam över livet. längen gick jag & väntade på livet och att någonting skulle hända, men faktum är att livet väntar inte in dej. livet rullar på vare sej vi vill det eller inte & tiden går. vad vi vet så lever vi ett liv. ett liv och det är bara vi själva som kan påverka det & göra det bästa av det. vi gör alla våra val och det är så det är.  ta kontrollen över ditt liv & gör det du vill. lyssna och var ödmjuk, men låt aldrig någon trampa på dej eller bestämma vem du ska vara eller vad du ska göra. du är du & ditt jobb är du. mind your own business, men bry dej om andra. ge omtanke och kärlek, dels till andra, men främst till dej själv.

våga leva och våga älska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91