det är kanske kliché, men det bryr jag mej inte om.

tänk om jag någon gång kunde lära mej. lära mej av misstagen. lära mej att förstå att saker och ting inte alltid blir som jag tänkt. det ska jag göra från & med nu. jag ska ta tillvara på de vackra egenskaper jag har & förändra de sämre. jag ska sudda bort min känsla av att allt är svart eller vitt, att ordet lagom är dumt & att vardag är tråkigt. jag ska hitta tillbaka till mej själv, göra det jag någonstans glömde bort; att älska mej själv. såklart jag inte litar på någons kärlek för mej när jag inte känner den för mej själv.

jag är så trött på jämförelser. på att försöka uppnå någonting jag inte är, på att försöka bli någonting jag inte kan bli & på att hela tiden försöka vara vissa människor till lags. från & med denna dag, denna minut, denna sekund tar det slut. det är slut på det nu. jag gör det här på mitt sätt. mitt egna sätt. jag tänker bli en bättre människa detta år, kliché eller ej, det skiter jag i. det här är mitt år. vårt år, om du vill.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91