du måste vara snäll.

ibland går jag runt och funderar alldeles för mycket. som nu. musiken spelas från någon film på tv i bakgrunden, sådär lite sorgligt. tänker på äkta vänskap. jag vet inte. nej, jag vet verkligen inte. äh, dumma tankar. onödigt. vänner förblir vänner, eller? fast jag har nog förlorat en det senaste. vet inte varför. tråkigt. blir ledsen när jag tänker på det.. men sånt är ju livet. saker & ting passerar & vi växer ifrån. ifrån varandra, varandras intressen & tankar. fast.. vi har nog inte förlorat varann i det trots allt. bara tagit en paus. eller något. vi tänker kanske inte så mycket på varandra längre, för vi har annat. jag tänker såklart med tanke på att jag sitter & skriver det här.. men gör den andra personen i fråga? ash.. jobbiga tankar. det är ju bara att fråga. åh, nu tog musiken slut. känner mej inte alls lika tragisk eller ledsen längre. tänk vad det kan påverka. tänk vad vad som helst i vilket sammanhang om helst kan påverka. vare sej vi vill det eller ej. vare sej vi säger att vi inte ska påverkas eller ej. galet. galna tankar som går genom mitt huvud. på en sekund, en minut, en timma, en dag, en kväll, en natt.. kan jag ha knopat i hop någonting som i själva verket inte finns. tänk emelie, tänk. eller jag menar sluta tänk emelie, sluta tänk.

jag säger någonting likanande oprah säger så vackert & så ofta
du måste vara snäll mot dej själv. du måste vara snäll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91