zinfandel vinner!

är tillbaka från jobbet.. ska tillbaka lite senare för möte & vinprovning. vinprovningen har tema shiraz vilket innebär att vi kommer dofta & smaka lite olika viner med den druvan.. & få mer kunskap om den! åh, det är så kul med viner, jag älskar vin! är så lycklig att jag börjat gilla rött mer & mer också. shiraz är en av favoritdruvorna.. men tror bestämt primitivo/zinfandel är den absoluta favoriten!

favoriter! (från vänster)
1. passitivo primitivo. en fruktig italienare med lite krydda! (89 kronor)
2. gnarly head. ett helt fantastiskt zinfandel från usa. väldiigt fruktig & fint avrundad med ton av vanilj. aningen syltig, så god! (89 kronor)
3. 7 deadly zins. ny i min hylla & har ännu inte smakats! dock har jag hört otroligt fina ord om denna & är säker på att den är mycket god. precis som gnarly är denna från usa! (115 kronor)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91