fela på?

hur kommer det sig egentligen att man så ofta blir så orolig när man ska prestera? egentligen är det ju faktiskt så att i de flesta situationer får man en andra chans & gör man fel en gång kan man ju göra om göra rätt nästa. nu menar inte jag att man ska ta lätt på saker & inte kämpa för att man ändå får fler chanser.. utan snarare att försöka släppa lite på press & stress & göra sitt allra bästa i nuläget & sedan ta eventuella konsekvenser när & om de dyker upp. livet är alldeles för kort för att slänga ens minuter på att trycka ner sig själv för att man någon gång inte råkar lyckas med allt till hundra procent.
jag är expert på det här. alltså, att gå emot det jag säger. jag är expert på att fundera på hur jag kunde gjort saker annorlunda när saker redan är gjorda. visst är det bra att reflektera och tänka på hur man utför vissa saker & uttalanden.. & hur man kan bli en bättre människa.. men det får inte bli en överdrift.
man är ju bara människa.. & det vore konstigt om man inte var mänsklig.
& som en vis person någon gång sade.. det är mänskligt att fela.
så, människor, fela på. det är inget fel i det. tänk om fel kunde bli det nya rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91