moderaterna vs the others

jag älskar politik & har länge vetat ungefär hur jag står i förhållande till partierna men det var kort innan årets slut jag tog beslutet om att faktiskt bli medlem i ett; nämligen moderaterna. jag har under perioder i mitt liv surfat omkring på de olika partiernas hemsidor & så vidare för att finna det rätta & den här gången struntade jag i det & bara gick me i det jag alltid gillat på många sätt. jag var inne & läste litegrann på http://www.moderat.se/ nu & det är så sjukt intressant. när jag var yngre var jag riktigt engagerad i politik och nästan drömde om att bli en politiker när jag blev stor.. kanske det är en dröm jag inte riktigt valt att ge upp ännu? en dröm jag varken vill eller kan ge upp.




så hur kommer det sej då att jag valt just moderaterna & vad är det jag tycker är så grymt bra me just detta parti? jo, svaret kommer som ett citat direkt plockat från hemsidan

"Moderaterna är vår tids arbetarparti och vill ge fler människor större frihet och möjligheten att stå på egna ben. Vi vill att fler ska ha ett jobb. Därför vill vi sänka skatten för alla, men allra mest för de som tjänar lite och som därför behöver det bäst. Och därför vill vi underlätta för företag att starta, växa och stanna i Sverige.


Vi slår vakt om vår gemensamma välfärd och tycker att det är viktigt att säkra resurser till välfärden genom att fler arbetar och betalar skatt. Vår jobbpolitik vilar på tre ben; det ska löna sig bättre att arbeta, fler ska våga anställa och fler företag ska vilja starta, stanna och växa i Sverige.


Ett eget arbete är viktigt både för individen och för samhället. I dagens Sverige bär alltför många människor på känslan av att inte komma till sin rätt. Fler i arbete innebär inte bara att fler människor känner sig sedda och behövda, utan även att vi kan trygga välfärden. En ansvarsfull ekonomisk politik och fler i arbete gör att vi nu till exempel kan satsa på skolan, vården, rättsväsendet och omsorgen av våra äldre
".


vad tycker ni om politik? hur tycker ni det gått för alliansen? hur ställer du dej? finns så oerhöt mycket intressant att diskutera kring detta underbara ämne, börja bara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91