jag ska berätta en liten saga för er

[först vill jag börja me att gratta min syster som fyller år, grattis älskling!]


i natt när jag kom hem från en tidig utekväll tilsammans me linn, petra, acke & simon skrev jag ett inlägg som jag så gärna ville publicera men inte kunde. sidan fungerade såklart inte. det var många saker jag beslutade mej för i natt & let me tell you. det var inga småsaker. idag har ännu fler saker beslutats, men mer om det senare.

urdrag

nej, jag känner mej inte på topp. rättare sagt; jag känner mej inte bra. Har jag trillat tillbaka igen? [det är nog det som oroar mej mest] det är dags att finna mitt egna jag & reda ut vad det är som håller på att hända. Just nu trivs jag inte. Inte alls faktiskt. men hey, det är så ibland & så måste man låta det få vara. lycka handlar inte om en dans på rosor. lycka är någonting vi alla förtjänar.. men inte får gratis.

varför är det så svårt att leva som jag lär? jag vet nästintill exakt hur jag skulle vilja leva mitt liv, men lever inte efter det. fan, det gör mej förbannad. det gör mej besviken. det gör mej ledsen


nu är det dags att ta det du så vackert berättar för andra om på allvar.. the most significant relationship is the one that you have with yourself


varför är det så svårt? jag vill ju!


det kanske är just där problemet ligger. att jag vet nästintill exakt hur jag borde leva mitt liv? let it go & let live. jag tänker för mycket. jag analyserar mitt liv till tvåhundra procent & det gör mej alldeles slut. alla dessa beslut om hur jag nu skall leva mitt liv hit & dit & att jag ska göra si & så för att uppnå någon typ av lycka jag tror är så oerhört viktig. det tar all min energi ifrån mej. tankarna & analyserna äter upp mej från insidan & ut. så jag slutar upp nu. jag stänger mina ögon & tänker.. lägger ner det. så bara. jag lägger handen på hjärtat & ber mej själv & er

lev i nuet

& jag bokar biljett till thailand. till kim. men trots planer framåt är det bra som det är, här & nu.. trots att det ibland kan kännas jobbigt eller svårt.. eller rent ut sagt förjävligt.  många beslut. ja eller nej? följ hjärtat. hjärnan till viss del. men i grund & botten

gör det du mår bäst av


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91