72% cacao, strawberry & orange

har precis ätit upp min bit lasagne efter att ha varit på ett två timmars härligt pass på sats. det blev spinning en timma & sedan ett pass som heter "muskel", vilket handlar framförallt om funktionell träning. kände mej helt slut efteråt, men vilken känsla! den där känslan är i klass av att vara kär skulle jag vilja påstå. nu sitter jag & knaprar på en bit mörk choklad, nämligen anthon bergs 72% me smak av jordgubb & apelsin. den är riktigt god! [tolv dagar utan choklad fick räcka, nu är det fullt tillåtet att smaksa mörk choklad!]

på tal om choklad så måste jag få berätta hur stolt jag är över det här me att jag inte ätit godis på nästan två veckor. ja förrutom nu när jag äter mörk choklad. vissa av er vet kanske hur MYCKET godis jag ätit from time to time & förstår vad jag menar. den här gången har jag skippat tanken om att gå ner i vikt hit & dit & riktat in mej på mitt välmående. jag har mått så oerhört mycket bättre dessa två veckor & det känns som jag orkar så mycket mer. att vara sockerberoende är verkligen ingen hit. det kan vara fruktansvärt påfrestande. men som sagt, inga förbud här inte [well, lösgodis är ännu bannlyst!! till den 2o november :)].

vad händer annars idag? själv ska jag plugga en jävla massa. jag rabbla igenom hamstrings & rotatorcuffen ordentligt igår innan jag somnade & det gick iaf riktigt bra. så några poäng ska jag nog kunna skrapa ihop iaf. hahah, det är så kul nu när jag tränar & läser anatomi samtidigt. tänker konstant på vilka muskler det är som jobbar & namnen bara dyker upp i huvudet. då vet man att man är inne i det! lovely


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91