anna såklart

idag kommer anna hem från sina två veckor i staterna. jag har saknaat henne som fan. känns som det var evigheter sedan vi pratade & för att inte tala om sen vi sågs. tänk om vi kunde bo på samma ställe. kanske någon gång! hoppaas snaaart

idag måste jag plugga. massvis. vi har helt sjukt mycket att plugga in i anatomin nu. känns som vi ska kunna de latinska namnen för varenda liten muskel, led.. ja.. allt som finns i kroppen typ. men jag klagar inte.. jag tycker det är kul, frågan är bara hur jag ska få in allt i mitt huvud. [iofs.. det är ju rätt stort.. ja, jag har ett stort huvud jag vet!]

nu är jag nog nästan helt frisk. har kunnat äta macka idag till & me, weei. köpte nybakat från östras. underbart. ha bestämt mej för att ligga lågt me träning den här veckan. inte värt att riskera någonting. kanske blir ett litet besök i herrljunga simhall till helgen om jag känner mej helt kry. hur ska jag kunna motstå löpningen? i dont know man.

ah, plugga var det ja, here we go.. articulatio temporomandibularis, sutura lambdoidea, os occipitale, processus mastoideus.. ha en underbar dag!




det är fascinerande hur mycket funktioner som finns i våra kroppar & hur mycket muskler, leder, ben, & så vidare påverkar varandra. hur många små manicker som faktiskt gör att jag kan skriva detta inlägg just nu. hur mycket som arbetar i min kropp för att kunna lyssna på denna underbara låt & faktiskt kunna se denna vackra video. hur vi kan dofta.. hur vi kan känna.. hur mycket som händer i kropper när vi tänker. bara att tänka på det får mej att vilja lära mej alla små detaljder om våra mirakulösa kroppar. fascinerande är det verkligen vad det är, fascinerande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91