usch, jag blir så rädd.

nu sitter jag här efter en löptur, svetten har börjat torka in & kroppen är redo för en varm, lång dusch. idag ska jag slänga i en inpackningskur & verkligen skrubba kroppen. skönt! måste städa, vilket jag skulle gjort igår men aldrig gjorde, diska & sedan få besök i form av linn A. trevligt! klockan 20 är det du är vad du äter & det vill jag see.. tycker det är himla intressant. & på tal om du är vad du äter. var inne på en blogg för en stund sen, vilken är skriven av en kille som heter dennis. han verkar inte må helt okej alltså. håller på & snackar om dieter hit & dit & vilket underbart ideal size zero är. för ett tag sedan var han på en diet där man åt var tredje dag..  usch. jag blir så rädd när jag ser & läser sånt där. det är många av oss som påverkas av dagens ideal, vilka måste förändras i min mening. sen är det självklart att folk kommer i alla olika storlekar & jag menar inte att de som är "naturligt" smala är sämre förebilder på något sätt. det jag vill är att vi skall förespråka ett sunt ideal. ett ideal som står för människors olikheter & hur unik varje individ är.  ett ideal där vi blir respekterade oberoende av vikt eller liknande. ett ideal som står för att vi är vackra som vi är helt enkelt.

mat är gott & det skall ätas och framförallt avnjutas!
[
& tro mej.. så har jag inte alltid sett på det, men jag är ett levande bevis på att tankarna kan förändras!]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91