idrottsanorexi

vi hade en riktigt intressant föreläsning som jag tänkte sätta mej djupare in i ikväll. den handlade om ätstörningar inom idrotten & däribland idrottsanorexi. som ni kanske vet är jag otroligt engagerad i frågan, på grund av min bakgrund. ikväll ska jag erkänna någonting..  när vår lärare pratade om kontrollbehovet personer som drabbas ofta har, tänkte jag..

jag hade en beundransvärd kontroll över mej själv. över mitt liv. över min mat. över skolan. tänk om jag kunde få det tillbaka. nej! jag vill inte vilja ha det tillbaka. jag vill inte ha känslan om att vara otillräcklig, eller att behöva vara "perfekt". perfektionist. mvg i allt, bättre än andra, lika bra, bäst på allt. bekräftelse. smal smal smal. ingen njutning. ingen livskvalitet. ingen mat. inget socialt liv. ingen kärlek för mej själv. mej själv? vad är det. smuts. inget värde.

nej. jag. vill. inte. ha. det. tillbaka. så. jag. ber. rösten. att. gå.

att dra åt helvete & den gör det. för nu.

Kommentarer
Postat av: sara

jag tycker det är modigt och fint av dig att skriva om det. du är stark och inspirerande. vi är liksom bara folk. trasiga och härliga, hela bunten.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91