om framsteg som inte märks

när jag var i mina sena tonår mådde jag inte bra. inte alls bra. idag träffade jag på mitt då igen när jag gick igenom dagböcker och annat från den tiden. har aldrig tänkt på hur mycket jag döljde för alla andra då.. och hur långt ner på djupet jag låg & försökte ta mej upp. idag inser jag hur långt jag kommit och vilka framsteg jag gjort.. men också hur mycket jag fortfarande har kvar att göra. det är konstigt det där, hur känslor & tankar man inte kan ta på, kan orsaka så mycket smärta, så mycket tårar. idag kände jag känslan jag kände då.. känslan av att när jag skrivit.. ingen som inte varit här kan aldrig förstå.. & därför är det ingen idé att jag pratar. med någon. det är bättre att jag ler & skrattar så alla tror det är bra. jättebra. det känns jobbigt att läsa de där orden ska ni veta. men känslan att jag idag mår bra känns ännu mer, underbart. jag vet egentligen inte hur jag tog mej ur det där. jag var nog bara bestämd. fast besluten om att jag skulle må bra, att jag förtjänade det. tävlingsmänniskan i mej slog ut det jag inte längre ville skulle kontrollera mitt liv. jag tycker att mår man dåligt & vet om att det är någonting som är fel, är det upp till var & en att lösa det, om man verkligen vill. men ibland glömmer vi bort att vi alla är unika & att alla har olika sätt att göra & lösa saker & ting på. tålamod är nyckeln. att tro tro tro och tänka att jag kan, jag vill & sen ge det tid. låt ingen & absolut inte du själv pressa ditt inre att må bra. resptektera att du är unik & att för var dag som går, även om det inte känns så själv, blir bättre.. bara du vågar konfrontera. konfrontera det du är mest rädd för & våga släppa garden. det är faktiskt rätt fint att ha det bra. trots att jag själv vet det, glömmer jag ibland bort det. det är okej, okej att gråta, skrika & få onda känslan tillbaka. så länge du vet & aldrig glömmer vem du själv är. & du är du. du är ingen annan. det bor ingen annan inuti dej. det är ditt hem. låt aldrig någonsin någon ta det ifrån dej.

en av mina inspirationskällor & förebilder. syster. älskade syster.

här är vi tillsammans förra hösten.
jag i mössa & carolina leendes i bak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91