äntligen.


& jag såg dej en dag

du satt där som om det var där du
hörde hemma

på din plats, inte på vår

vår, det är vår. som om det
spelade någon roll

för dej, för oss, för mej

oss, & jag tänker, australien
om vi, nej jag kunde åka bort

fast den här gången

handlade det inte om att fly

att fly dag, att fly natt
att fly ljus, att fly mörker, skuggor


nej, det handlade om att uppleva

uppfylla.

se.

jag hade aldrig skådat ljuset som jag gjorde denna vår
denna vår, som kunde varit vår

jag önskade
ingenting annat än att allt var som det
nu var

jag var fylld av liv
av kärlek

vår tid var död


& jag minns mina tankar
jag minns mina ord,

mitt leende

& jag minns min känsla
jag minns hur det var

det var underbart

det är
underbart

jag minns hur musiken spelade
hur varje ton löd, jag minns texten


& jag tänkte

jag lever,


äntligen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91