belief is a beautiful honour

walkin like a one man army fightin with the shadows in your head
living out the same old moment
knowing you?d be better off instead

jag fösöker finna ett ögonblick från förr då jag kände mej som jag gör nu. innerligt glad. ni ska veta att det inte varit någon lätt resa. & den har heller inte ännu nått sin slutstation. när jag gjort det finns jag inte längre kvar. jag tänker aldrig sluta utvecklas, sluta förbättras, sluta lyckas, sluta kämpa, sluta vilja, jag tänker aldrig sluta sluta sluta. jag har skrämt människor, jag har skrämt livet ur mej själv. jag har från time to time betett mej som en galning, men det på grund av en rad olika saker. jag har låtit mej själv såras allt för många gånger, av andra & av mej själv. men jag har iallafall aldrig gett upp. jag har alltid funnit en styrka inuti mej. på ett eller annat sätt. & det är så vi gör, vi som klarar oss. vi som vill. aldrig kan någon döma mej för att jag mått dåligt, eller för att jag mått bra. den enda som har tillåtelse till det är jag själv, om ens det. man får må dåligt, man får gråta, man får må bra, man får skratta, man får vara nöjd, man får älska sej själv, man får tycka att man själv är bra på saker & ting, man får bryta ihop, man får komma igen, man får skutta, skrika, skriva, göra allt man kan för att finna sin egen inre styrka. jag lovar, den finns hos alla. där, någonstans & vi måste tänka att allt dåligt bådar någonting gott, någon gång, snart

vi måste titta djupare & vi måste vilja


& då minns jag. den sommaren, den underbara sommaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91