förberedelser inför dagen som komma skall

mm, ska alldeles strax slänga ihop en favoritsallad som jag ska ta metil lunch i morgon. efter föreläsning i morgon blir det fortsatt stek på linns terass & skall man orka träna så måste man ju äta. thats a fact som kvarstår. det blir sallad me soltorkade tomater, fetaost & lax till i morgon, mums!

idag har vart en helt perfekt dag skulle jag vilja påstå. morgonpromenad, frukost, solning hos linn me linn & joanna, bra lunch, bodypump, sjukt bra omelett till american idol & ett precis avslutat avsnitt av prison break, vilket för övrigt var alldeles för bra för att vara säsongsavslutning. nej, nu får jag fixa ordning & göra mej klar för sängen.

här kommer receptet på min utsökta omelett


3 ägg [jag tog två hela + en vita]

en skvätt mjölk/vatten
salt
peppar
kalkon
spenat
tomat
purjolök
fetaost

mixa ihop ägg & mjölk & krydda sedan me salt & peppar. häll smeten i en liten het stekpanna & sänk sedan värmen. omeletten är klar när ytan börjat stelna. lägg upp omeletten på en tallrik & fördela sedan de skurna grönsakerna, kalkonstrimlorna & fetaosten, vilken gärna får mosas, jämnt över den. smaka gärna av me fler kryddor som persilja, timjan eller mer salt & peppar. serveras me en klick creme fraige, naturell eller smaksatt.

smaklig måltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91