ni finner mej bland vinerna

idag fyller min far år, gratttiiis! när vi ringde & sjöng för honom förut, christian, linda & jag, hade de precis ätit tårta & haft det mysigt. då fick jag lite "hem"längtan. tur då att jag var hemma hos christian & linda & precis skulle bli serverad grillat me ett glas rosé. vilken lyx på en måndagkväll & visst var det sedan hur gott som helst.




såg ni youtube-klippen i mitt tidigare inlägg? fruktansvärt. det är jättejobbigt att se på sådant tycker jag. kanske för att jag själv befunnit mej i riskzoonen att falla i "fällan" & kanske för att ett flertal i min närhet gjort eller hållt på att göra det. det är oerhört svårt att veta hur man skall hjälpa någon som man märker har en ätstörning. jag tror det viktigaste är att man alltid står vid personen i frågas sida & visar att man finns där, men att man samtidigt sätter gränser.


nu ska jag fortsätta läsa lite om systembolaget. är ju inte särskilt lång tid kvar till jag skall stå bakom disken & agera expert. me tanke på att detta är ett område som intresserar mej något oerhört känns "pluggandet" av viner & andra alkoholhaltiga, & icke alkoholhaltiga drycker , inte alls jobbigt, jag älskar det faktiskt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91