själsfränder

en man på oprah sa någinting som jag tyckte var riktigt bra

människor har ofta bilden av en själsfrände som någon man möter & så spelas vacker musik i bakgrunden. i själva verket är det inte alls så det behöver vara. en själsfrände kan vara någon som river upp saker i ens liv, någon som är raka motsatsen & säger saker som ingen annan skulle göra. en själfrände är någon som kanske bara existerar fysiskt i ditt liv för ett litet tag, men som kan komma att förändra ditt liv totalt

åter igen handlar oprah om att finna sej själv. finna egen styrka & egen lycka, fråga sej själv vad det är man vill me sitt liv. jag älskar såna här program! jag blir så himla fylld me energi & glädje över att fortsätta kämpa & göra allt för att vara lycklig

åh nu säger en kvinna någonting oerhört braaa

i språket mandarin finns två betydelser av ordet självisk. den ena betydelsen är att göra saker som är fördelaktiga för dej själv & den andra betydelsen handlar om att vara elak & girig. i engelskan [jag: även i svenskan?] har vi fört samman dessa två betydelser till en & ser självisk som enbart någonting negativt, vilket inte alls stämmer i själva verket.


så people, lev för det & de som finns omkring dej, men framför allt; lev för dej själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91