i need a vacation

from it all


det ösregnar. syster & jag har haft en mysig helg tillsammans & jag önskar att hon kunde stannat längre. men jag åker ju till herrljunga nästa helg. nu sitter hon på tåget dit. match ska hon spela & på nåt sätt längtar jag tillbaka, dit. till tiden då jag delade mitt hjärta me en fotboll. idag saknar jag kanske fotbollen mer än någonsin tidigare.

eller vad är det jag saknar egentligen? tillit. kanske

är det okej att inte alltid må bra även om man egentligen har det bra & mår bra? & att få visa det. är det okej att få dela sina känslor me vänner & familj trots att det kan komma att såra dem? tankar? eller ska vi hålla tyst. sy igen läpparna & sluta spotta ord. sluta tala. sluta berätta. sluta dela. ska vi stänga in känslorna.. låsa in tårarna? eller ska vi våga släppa allt, våga smaka salt. våga älska utan gränser & våga berätta som det är? våga känna känsla av lycka. av olycka. & samtidigt inte trycka ner oss själva eller varandra utan istället visa stolthet för vårt mod., för vår styrka.

men faktum kvarstår.. idag saknar jag fotbollen som fan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91