save youself

the only one who can save you is you yourself

jag lyssnar på ryan adams när han sjunger.. maybe, youre gonna be the one that saves me.. & minns hur jag tänkte när jag hörde den för några år sedan; att kanske, kanske skulle det finnas någon som skulle rädda mej.. någon någonstans där ute. oj.. kunde jag då ana att det skulle krävas så mycket mer än att bara en person kommer in i mitt liv & räddar mej. jag gjorde inte det. jag trodde att jag kunde bli räddad. ville förlita mej på att någon skulle ordna allt det där åt mej. om jag ara kunde möta den rätta. kärleken. självsfränden som skulle göra allting så enkelt. som skulle få mej att må bra. som skulle få mej att bli lycklig.

den viktigaste personen vad gäller din hälsa.. dtt välmående.. din lycka är du. vi har möjlighet att göra så mycket vackert utav våra liv. att se ljuset i ett mörkt hörn eller att vända någonting negativt till positivt. sedan att personer omkring dej kan påverka hur du mår är en självklarhet. såklart din familj & dina vänner, dina ovänner & allt vad det är påverkar vem du är. men det är du & bara du som i slutändan bestämmer över ditt liv. det är du som är mästaren eller vad vi nu skall kalla det över ditt liv. det  är så det är, vare sej vi vill det eller inte.

det är jul nu. det är det & kan vi inte bestämma att absolut, vi ägnar kärlek & omtanke åt de personer som står oss nära & de personer vi älskar, men också en alldeles särskild tanke åt oss själva. vi kan väl ge oss själva en kram & en klapp på ryggen & säga att, ja, jag är fan bra. varför inte behandla dej själv minst lika väl som de andra? inget klagande, bara uppskattan, tacksamhet. tänk vad vi bär mycket i våra liv.. tankar, känslor, upplevelser.. ja allt. var stolt för fan, var stolt!

det går.. om man vill!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91