vinerna

här kommer lite tankar & smak kring vinerna vi fick prova idag

petit chablis som jag tidigare skrivit hade jag oerhört höga förväntningar på detta vin & yes, det var riktigt gott! ett torrt, mycket friskt & fruktigt vin, vilket passar som apertif eller till fisk & skaldjur. personligen hade jag mycket väl kunnat tänka mej att dricka det till vad som helst, men det är ju min smaaak.



côtes du rhone det här vinet var, enligt mej, ett helt okej vin. fylligt, ganska kryddigt, men dock lite för strävt för min smak. ett vin jag säkerligen skulle tycka bättre om tillsammans me en måltid.

bourgogne hautes côtes de nuits det här vinet var överraskande gott! vanligtvis brukar jag inte direkt fastna för ett rött vin, utan brukar få ge det ett par glas eller ett par gånger innan jag tycker om det, men det här, mmm! inte alls strävt, lite mindre fyllighet, vilket många kanske tror gör att vinet inte blir alls lika gott. tyvärtom skulle jag vilja påstå. iaf vad gäller just den här. detta var helt klart ett av de godaste röda viner jag smakat & jag kommer definitivt köpa det någon gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91