when you crash into the wall

det är mycket nu. inte nog me att jag har min avskyvärda mens så känner jag mej helt slut. jag vet inte om det har att göra me helgens bravader eller om det bara är lite mycket just nu. förra veckan var det två tentor & idag började sommarkursen. nästa vecka är det utbildning me systembolaget & i morgon ska jag köra till herrljunga & vara me på carolinas student för att sedan åka tillbaka antingen på onsdag kväll eller torsdag morgon & ha två föreläsningar. jag har lovat mej själv att skärpa mej me främst maten & kanske endel me träningen också.. & me sömnen. om några veckor är det london & jag måste säga att jag känner mej aningen stressad över ekonomin me tanke på att hyran ska betalas innan jag får första lönen. jag vet att allt alltid ordnar sej men det ligger trots allt som en sten på mina axlar. sedan har jag lovat mej själv att spara me tanke på att jag verkligen vill åka till thailand i höst & hälsa på kim. dock lägger detta oerhörd press på mej me tanke på att jag i sådana fall måste se till att klara.. eller att egentligen genomföra hela sommarkursen, vilket kommer innebära heltids-studier & eventuellt heltids jobb samtidigt. det är mer. jag måste städa min lägenhet. det är inte det att det är så stökigt egentligen, men jag skulle behöva göra en riktig storstädning, grundstäda liksom. jag skulle behöva tvätta. jag skulle behöva laga mat. jag skulle behöva gå ut i solen & njuta. jag skulle behöva gå ut & gå. jag skulle behöva träna, jag skulle behöva, jag skulle behöva, behöva, behövaaaaa

& till råga på allt, jag har ont i magen


så nu ska jag göra det som oftast gör att jag mår bättre. jag ska gråta & sedan torka tårarna. jag tänker skippa träningen för nu & jag tänker ta en promenad i solnedgången istället. jag tänker sova en stund framför tvn i antingen soffan eller sängen & sedan tänker jag göra världens godaste sallad & äta den me omsorg. i morgon tänker jag packa ihop min väska & cykla till stranden & jag tänker vara me mej själv & ingen annan. allting det senaste har varit oerhört intensivt & så kommer det att fortsätta ett tag framöver. så nu är det tid för mej att ta vara på lugnet. nu måste jag varva ner & sluta kräva så sjukt mycket av mej själv.

det är bland alla dessa krav jag måste plocka fram det främsta: jag lovade att ta hand om mej själv, jag lovade att respektera & acceptera. jag lovade att kämpa på trots att det ibland skulle bli jobbigt & jag lovade att lyssna på mej själv. då får jag ta tillfället i akt att visa att jag tänker göra allt det. se på mej själv som en bästa vän.

your job is you,
glöm aldrig det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 0.91